پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228721
رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري:
چهارمحال و بختياري اجازه جريان يک ليتر آب در تونل گلاب را نمي‌دهد/اصفهان به دنبال بلوکه‌ي طرح‌هاي قانوني در استان است
تاریخ انتشار : 1396/08/03 16:13:41
نمایش : 1700
رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري گفت: بايد جلوي روند اين گستاخي ها گرفته شود، حيف و ميل کنندگان بيت المال براي ساخت تونل گلاب و بهشت آباد بايد محاکمه شوند، استان چهارمحال و بختياري اجازه جاري شدن يک ليتر آب در تونل گلاب را نخواهد داد، هيچ تونلي در بهشت آباد براي غارت منابع آب اين استان در حالي که مردم آب شرب خوردن را ندارند زده نخواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، حجت الاسلام اميرقلي جعفري رئيس کميته صيانت آب چهارمحال و بختياري در ششمين همايش بام ايران در حسرت آب که توسط شوراي اسلامي و شهرداري شهر شهرکرد با همکاري کميته صيانت از آب استان برگزار شد، ضمن تشکر از شوراي شهر شهرکرد که ميزبان اين همايش بودند اظهار کرد: روي سخن من با مردم شريف اصفهان نيست بلکه عرض بنده با يک سري از مديران قانون‌گريز، زياده‌طلب، زياده‌خواه و کسانيست که با توهين با مردم ساير استان‌ها برخورد مي‌کنند و اين برخورد آن‌ها با برخي از مسئولين نظام نيز به همين صورت است.

وي در ادامه بيان داشت: ما در قصه آب چهارمحال و بختياري سير خاصي داشتيم به اين صورت که زماني آب منطقه اي ما وابسته به آب منطقه اي اصفهان بودو به همين دليل در بحث آب استقلالي نداشتيم، اما نمايندگان مجلس قبلي ما با اعتصاب در مجلس توانستند استقلال آب چهارمحال و بختياري را باز پس گيرند.

جعفري افزود: اما متاسفانه بعد از اين استقلال اجازه کار و فعاليتي در بحث آب به ماداده نمي‌شد  و ما را محدود ساخته تحت فشار بوديم، در مرحله بعدي حضور مديران مردمي استان اجازه اين اعمال فشارها را به اسان همجوار ندادند و به همين دليل بود که اقدام به اجراي طرح هاي ويرانگر، ظالمانه، غاصبانه و غيرکارشناسانه مانند تونل گلاب، تونلي که بناست زاينده رود را از استان ما جدا سازد و به استان اصفهان ببرد و ۶۳ کيلومتر رودخانه را در استان چهارمحال و بختياري بخشکانند کردند.

وي تونل بهشت آباد را به تونل جهنمي  مانند کردو خاطرنشان کرد: طرح هاي ظالمانه اي که امروز در دست کار هستند يا شروع شده و دارند و گروکشي‌هايي براي ان صورت گرفته است طرح طرح بن-بروجن مي‌باشد.

اصفهان به دنبال بلوکه طرح‌هاي قانوني در استان است

رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري ادامه داد: اين درحالي است که برخي در مرحله بعدي علاوه بر اجراي طرح‌هاي ظالمانه، سعي در بلوکه کردن طرح هاي قانوني و مصوب در استان را دارند و طرح بن-بروجن نمونه‌ايي از اين طرح‌ها است که قرار است بعد از اجرا آب رساني آب شرب نيمي از مردم استان را انجام دهد و اگر همينطور ادامه يابد همانطور که با قلدري به دنبال بلوکه کردن ۳۳ هکتار از طرح هاي کشاورزي ما که از سال ۸۵ مجوز گرفته‌اند هستند، در مرحله بعد بايد شاهد آن باشيم که اعلام کنند ۹۸ درصد از زاينده رود به آنها تعلق دارد و آب زاينده رود انفال نيست.

جعفري در ادامه سخنان از نيرنگ تازه اي براي اولين بار پرده برداشت و بيان داشت: استان اصفهان دنبال گرفتن سند مالکيت براي ۱۴۰۷ هکتار از اراضي استان چهارمحال و بختياري شامل تونل سوم، درياچه تونل سوم و منطقه تونل ها به نام آب منطقه اي استان اصفهان است.

وي با طرح سوال از نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي درخصوص وجود قانون در کشور بيان داشت: ما اعتقاد داريم که در کشوري که قانون وجود دارد نبايد کار غيرقانوني انجام شود، مانند تونل جهنمي گلاب و بايد طراحان و مجريان تونل گلاب به محکمه کشيده شوند، سازمان بازرسي کشور تونل گلاب را غيرقانوني مي داند، ديوان محاسبات آن را غيرقانوني عنوان مي‌کند و يک سند براي قانوني بودن تونل گلاب در وزارت نيرو وجود ندارد پس چرا همه چشم را بر اين کار غيرقانوني بسته اند و چرا طراحان و مجريان اين طرح تشويق مي شودند؟؟

وي با تاکيد بر اينکه مگر در کشور ما حاکميت دوگانه وجود دارد؟ افزود: استان اصفهان براي خود مطالبه مي‌کند، اجرا مي‌کند و با قلدري مجوز مي‌گيرد، پس به دکتر روحاني اعلام کنيم شما به‌عنوان رياست جمهوري يک قوه مجريه را هدايت مي‌کنيد و در اصفهان هم يک قوه مجريه مجزا وجود دارد! اين نوعي هرج و مرج حاکميتي است، ولي اگر يک حاکميت است که مسلما هيمن طور است، اگر کسي قوانين حاکميت را زير پا بگذارد،بايد پاي ميز محاکمه کشيده شوند.

رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري با اشاره به گوشه‌اي از تلاش‌هاي مسؤولان دولتي در ايجاد اختلال در امور آب‌منطقه‌اي استان و اجراي طرح‌هاي آبي گفت: مسئولين استان اصفهان آمدند و طرح هاي قانوني استان را بلوکه کردند، نماينده محترم ميمه و بلخوار به عنوان يک قانون گذار چگونه به خود اجازه مي دهد پروژه بن_بروجن را غيرقانوني اعلام کند؟ بن-بروجن مصوبه دو هيئت دولت را دارد و تمام مجوزات را براي آب شرب مردم اخذ کرده است، ما به رياست قوه قضائيه اعلام کرديم که تونل گلاب چه فاجعه اي در استان به وجود مي آورد، چرا مصوبات شوراي عالي آب را آقاي جهانگيري معاون اول رياست جمهوري زير پا مي گذارند؟ چرا پروژه گلاب را که وزير کشور بعد از بازديد دستور توقف آن را داد با اجازه آقاي جهانگيري سه روز بعد در استان اصفهان مواجه شد؟ مگر مردم ما و نظام گناه کرده اند که وجه المساطحه اين زياده خواهي ها قرار مي گيرند.

چرا متجاوز و کسي را که قانون را زير پا گذاشته، پاي ميز محاکمه نمي‌کشانيد

جعفري ادامه داد: مگر نظام اسلامي بدهکار عده اي زياده‌طلب است، مردم چندين هزار شهيد در راه انقلاب دادند که در کشور عدالت باشد، چرا متجاوز و کسي را که قانون را زير پا گذاشته پاي ميز محاکمه نمي کشانيد؟ بايد کساني که قانون گريز و قانون شکن بوده اند و مصوبات اين کشور را زير پا گذاشته اند چه در چهارمحال چه در جاهاي ديگر پاي ميز محاکمه کشانده شوند، اين حرف مردم است.

مگر مي‌شود قسمتي از استان ما به نام آب منطقه‌اي اصفهان سند بخورد

جعفري با گلايه از علماي استان اصفهان گفت: من از علماي اصفهان که نور چشم بنده هستند سوال مي‌کنم، اگر سازمان ميراث فرهنگي استان چهارمحال و بختياري قسمتي از ميدان عالي قاپو را سند بزند به نام خود چه حالي به شما دست مي‌دهد؟ اين زياده‌خواهي‌ها تا چه حد است که حوزه آبريز چهارمحال و بختياري را سند مي زنند به نام شرکت آب منطقه اي استان اصفهان!؟ توهين و ننگي از اين بالاتر براي ما نيست، آن مديرکل و آن مدير منابع طبيعي که اين مجوز را امضاء کرده، آن ثبت اسناد که در آخرين مرحله قصد امضاء اين سند ننگين را داشته بايد به مردم پاسخ دهند،  مگر مي شود قسمتي از استان ما به نام آب منطقه اي اصفهان سند بخورد!؟

رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري در پايان با خطاب قرار دادن برخي مديران داخلي بيان داشت: مسئولين استان براي اين مشکلات چه کرده اند؟ مديراني که فقط دنبال پست مقام و نگه داشتن ميز و سمت خود هستند، تنها راهکار اين مشکلات به محکمه کشاندن مجرمين است و بايد جلوي روند اين گستاخي ها گرفته شود، حيف و ميل کنندگان بيت المال براي ساخت تونل گلاب و بهشت آباد بايد محاکمه شوند، استان چهارمحال و بختياري اجازه جاري شدن يک ليتر آب در تونل گلاب را نخواهد داد، هيچ تونلي در بهشت آباد براي غارت منابع آب اين استان در حالي که مردم آب شرب خوردن را ندارند زده نخواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html